Pyszna jaglanka śniadaniowa.

on

Kasza jaglana jest najzdrowszą z kasz, posiada drogocenne właściwości odżywcze, odkwasza i oczyszcza organizm z toksyn. W mojej diecie kasza jaglana pojawia się dość często np. w połączeniu  z warzywami, w formie zapiekanek, pasztetów i past, ale także w słodkich deserach. Dzisiaj kasza jaglana na słodko z owocami i orzechami, można zjeść ją na śniadanie w domu, ale śmiało możemy zabrać do pracy i zjeść zdrowy, sycący i smaczny posiłek w ciągu dnia zamiast np.bułki z parówką 🙂

Składniki:

  • pół szklanki kaszy jaglanej suchej
  • garść żurawiny suszonej
  • garść suszonych jagód goji
  • 2 łyżeczki miodu
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego nierafinowanego
  • średnie jabłko pokrojone w kostkę
  • garść posiekanych orzechów włoskich
  • dowolne owoce sezonowe

Przygotowanie:

Mój sposób na ugotowanie kaszy jaglanej jest trochę inny niż pozostałe:

  1. Do garnuszka wsypuję pół szklanki kaszy jaglanej, zalewam szklanką zimnej wody i zostawiam na pół godziny.
  2. Wstawiam garnek na gaz i gotuję bez przykrycia trzy cztery minuty od momentu zagotowania wody, nie mieszam.
  3. Następnie wyłączam gaz, przykrywam garnek pokrywką i zostawiam kaszę w cieple na 20 minut.
  4. Do lekko ciepłej kaszy dodaję wszystkie podane składniki  i nasze śniadanie gotowe.

Doskonałym dodatkiem do jaglanki są np. pokrojone w kostkę banany, kiwi, pomarańcze, mandarynki lub inne sezonowe owoce.

Polecam również drugi sposób na ugotowanie kaszy jaglanej, który czasem stosuję:

  1. Kaszę wsypuję do suchego garnka i prażę przez chwilę ( na małym ogniu) do momentu aż zacznie uwalniać się lekko orzechowy zapach.
  2. Zalewam wodą (1 szklanka) i gotuję bardzo krótko, trzy, cztery minuty od czasu zagotowania się wody.
  3. Wyłączam gaz i zostawiam kaszę pod przykryciem na 15- 20 minut.
print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *